luni, 12 aprilie 2010

Tipic pentru voi..nimic nou pentru noi





L`ai vazut trecand pe langa tine.
Si ti`a zambit.
Erati in acelasi liceu, dar el termina, si nu mai era decat un semestru.
Erai noua, nu stiai pe nimeni.
Totul era nou, pentru tine...pana si orasul.
Erai obligata sa o iei de la capat, pentru ca ai vrut ceva nou, sa fii singura.
Pauze lungi, aveai timp sa bei o cafea si sa fumezi doua tigari lejer.
Stateai retrasa intr`un colt si priveai spre agitatia din jurul tau.
Te`a vazut si se uita spre tine insistent.
S`a sunat si fugi repede in clasa.Nici nu mai esti atenta, nu vrei sa afli nimic despre nimeni, decat despre el.
O alta pauza, nu`l mai vezi...
...dispare...

........
2 zile nu`l vezi
....
In urmatoarea zi...te duci la locul tau ferit de persoane noi sau orice alta persoana...dar el te astepta acolo cu o cafea fierbinte...
- Pot sta cu tine nu??te vedeam mai mereu singura si ma gandeam ca ai nevoie de companie, ti`am luat o cafea, dar te inteleg daca nu o vrei si ai nevoie sa stai singura..Pot pleca...promit ca tac daca vrei..sau..cel putin o sa incerc.Apropo, Andrei!
Te uiti lung si zambesti.
- Nu, stai linistit..stai si vorbeste cu mine, am nevoie de companie, dar din cate vezi am o cafea...ooooo arunc si o impartim amandoi pe a ta. Sunt singura aici, ma ajuta orice fel de prietenie sau discutie.
- Ma bucur ca pot ajuta cu ceva...dar nu mi`ai spus un lucru pe care trebuie sa l stiu..numele tau.
- Ah, ce proasta sunt, ai vorbit asa mult si repede si la un moment dat te`am pierdut..Eva..imi pare bine!
- Eva? E un nume frumos
-Da, n`as prea zice avand in vedere ca mi`au pus un nume neinspirat..stii, eu cred ca toti avem un nume care sa ni se potriveasca. La mine e totusi un nume special, eu sunt simpla si nu vreau sa ies in evidenta. Nu mi se potriveste...EVA! auzi tu, daca eram baiat ma chema Adam?? Tu esti Andrei, nu te cunosc dar cred ca ti se potriveste bine..
- Mersi, si stii..as vrea sa te cunosc mai bine, sa mi dau si eu cu parerea daca ti se potriveste numele tau. Am o idee...hai sa fugim de aici, sa ne plimbam, mergem..unde vrei tu.
Incepe si rade..
- Bine, unde vreau eu..nu stiu orasul decat de o saptamana..nu crezi ca ar fi mai frumos daca mi`ai arata tu locuri frumoase?? De fapt, cred ca si cel mai jalnic loc si pustiu mi s`ar parea frumos...nu stiu nimic pe aici, stiu drumul pana la scoala si pana la magazin care e la doua blocuri de mine.
Se plimbau, vorbeau, radeau, povesteau..se cunosteau mai bine.
Subiecte de discutie erau mereu, nu era nicio pauza sa se gandeasca despre ce ar putea vorbi.
Avea in sfarsit un amic la scoala, cel care o astetpa mereu la locul ei cu o cafea. Era si locul lui acum si venea mereu la scoala..doar pentru era..daca lipsea, era cu el.
- Maine vreau sa fii la mine, pregatesc cina...nu accept refuz si nici timp de gandire nu`ti dau, accept doar DA, nu`ti face griji, parintii mei stiu despre tine, vor sa te cunoasca, le`am spus ca ai venit singura aici si ai doar 16 ani, vrei sa spui ca nu esti speciala, ca numele tau nu ti se potriveste.. Si poate nu esti, dar cu siguranta esti curajoasa! ce fata de 16 ani ar veni intr`un loc nou?singura..pff
- Andrei!! stop!! Te`am pierdut din nou..iar vorbesti mult si repede, dar da, o sa vin.E bine sa am pe cineva langa mine cu care sa pot schimba doua vorbe..Urasc sa mananc singura, vorbesc cu televizorul uneori, sau ascult muzica si ma linistesc.
- Stii ce ma mira?? Ca suntem prieteni de doua luni si n`am reusit sa te fac sa te indragostesti de mine, n`am vrut sa ma arunc in fata, poate te speriam si te pierdeam si ca amica.
- Siiii..de unde stii ca nu m`am indragostit? doua luni, n ai schitat niciun gest..am 16 ani, inca sunt un copil, ce sa stiu eu despre dragoste..sau de unde sa stiu eu ce sa fac? Am avut un singur prieten..si intr`un fel m a facut sa sufar..ma insela...si cred ca a fost si unul din motivele pentru care am plecat. Ea era mai frumoasa ca mine, gandea altfel, avea 18 ani..le`am vazut pozele si am citit cateva mesaje de`ale ei...vroiau sa plece impreuna la facultate..el avea planuri iar eu nu eram inclusa.
- Stii, nu mi place s o zic, dar asa sunt baietii, vor ceva nou si mai bun intotdeauna, sunt greu de multumit, asa ne perfectionam noi, asta e mecanismul nostru, dar, uneori ne si oprim...cand consideram ca am ajuns la ultimul nivel si chiar ne indragostim. Unii nu spun STOP si sunt prosti...Stii de ce??
- Nu chiar..
- Le e frica, le e frica de sentimente noi, puternice, ne e frica de fete..
- Da...cum sa nu!!!!
- Pe bune, voi ganditi de 2 ori mai bine si repede ca noi...si`n plus..nici nu va e rusine sa aratati ce simtiti..si ce puteti face, evident, ca`n toata lumea si`n orice domeniu sunt si exceptii.
- Siiii...tu crezi ca ai ajuns la ultimul nivel?? Ca ai pus STOP? Ca poti arata ce simti?
- Da...simt ca pot..si tu ma faci sa nu`mi fie teama, 2 luni de prietenie curata, niciodata n`am fost prieten cu o fata atata vreme, poate cand aveam 10 ani si ma jucam cu vecina de alaturi, dar am crescut...si ea a cedat la un moment dat, nici nu se pune...cu tine vreau ceva nou..vreau sa te arat lumii ca iubita mea, sa ma mandresc cu tine.

[luni multe trecute cu ei]

Azi, 12 aprilie 2003 ar fi facut un an.
Il chemase la ea, pregatise ceva special, doar pentru ei doi avand in vedere ca in ultima perioada erau doar cu prietenii lui.
"Stii, azi te astept la mine, la ora 20:00 si nu accept refuz, nici nu ti dau timp de gandire...accept doar DA! Nu ma dezamagesti nu? Nu te`am vazut de doua zile, si azi e destul de important sa vii...am incredere!"
"Da Eva, o sa ajung la timp. Promit! Te sun eu, acum am ceva important de facut. Pa!"

Era 20:30, nu venise, cumparasei din ultimii bani o sticla de vin...
"Iubitule, unde esti? Te astept de o jumatate de ora, daca nu vii beau sticla asta de vin singura...dar o sa vii nu?Mi`ai promis doar..Pot sa te sun?
Mesajul nu fusese livrat, incerca sa sune..Avea telefonul inchis.
- Trebuia sa ma astept la asta intr`o zi nu? Sunt o proasta! Stiam ca nu merita, tot ca ceilalti ramane!

A doua zi, primesti un telefon
- Pot sa vin? Trebuie sa vorbim ceva...
- Da, sigur, te astept!
A venit, sta in hol timid si priveste usor ingrijorat.
- Intra, nu te descalta! Pari ingrijorat, nu o sa fie o discutie lunga nu? Si nici vreun gand sa ramai cu mine n`ai...vad in ochii tai.
- Paaai...stiii...nu chiar! Mai stii prima noastra discutie...serioasa? Ti am spus eu niste secrete ale baietilor...
- Da, normal ca mi amintesc! S a intamplat ceva??
- Pai stii, la facultate..persoane noi..invat mult, dar am cunoscut o fata. E anul 2 si ma ajuta cu sesiunea..intre timp ti`a cam luat locul..Cred k te`am mintit cand am spus ca la tine ma pot opri..iti zic toate astea pentru ca stiu ca nu o sa te superi foarte rau, nici nu ma iubeai si iarta`ma ca am fost asa direct...Plec! te las sa te gandesti la tradarea mea...
- Stai, nu vrei sa auzi ce am de zis si eu?
- Ai ceva de zis?? de fapt, da, normal ca ai ceva de zis, tu intotdeauna ai o parere despre tot...
- Da, stii ce zi era ieri?
- 12 aprilie..si?
- Si?? da multumesc si eu stiam ca a fost 12 aprilie nu te`am intrebat ca pierdusem notiunea timpului, mai mult de atat..faceam un an si n`ai venit sa ma vezi cu toate insistentele mele..trebuia sa stiu ca ma dezamagesti si tu.
- Nu spune asta, ai 17 ani, ai tot timpul din lume sa fii fericita.
- Nu de asta era vorba, era vorba ca esti ca ceilalti, n`ai ajuns la ultimult nivel, nici curaj, ai vrut ceva nou...mai bun...siiiiiii, e mai frumoasa ca mine nu??inteligenta sigur e, doar te ajuta sa treci examenele..Stii ceva? N`am nevoie de explicatiile tale de cacat..esti un las oricum, apreciez ca macar mi`ai zis in fata si nu mi`ai dat un mesaj ratat pe telefon. Hai pleaca! cara`te!
- Nu trebuie sa`mi vorbesti urat...
- Stii ceva...pana`mi aprind o tigara sa nu te mai vad in ochii mei, sa dispari, daca poti..fa un bine lumii si mori..desi m`as multumi si cu disparitia ta!
- Ha ha! m ai facut sa rad, copil penibil ce esti, stii ca numele tau chiar nu ti se potriveste, esti prea simpla pentru un nume ca al tau..ar trebui sa te cheme....nu stiu...cel mai urat nume..tie ti s`ar potrivi...ai fost o oarecare pentru mine..m`am mai perfectionat cu tine..un copil naiv care avea doar 16 ani si avea pareri impartite despre tot.
- N-ai plecat? Adio!
- Adio! Fraiero! o sa`ti fac un bine si o sa dispar, stiu ca o sa suferi!!

Un zgomot infernal al usii se aude, a plecat in graba si nu se mai intoarce iar ea ramane singura cu muzica ei si televizorul cu care credea ca poate vorbi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate